Hande Dalkılıç TR

Ankara’da doğan sanatçı ilk piyano derslerini Prof. Güherdal Karamanoğlu Çakırsoy’dan aldı.1989’da akademik müzik eğitimine Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde başladı. Üstün yeteneğini, erken yaşlarda olgunlaşmaya ve seçkinleşmeye başlayan müzikal formasyonunu sanatta yeterlik (doktora) düzeyine kadar bu fakültede Prof. Ersin Onay’ın sınıfında geliştirdi. Bu süreçte ve sonrasında György Sandor, Sebastian Benda, ve Prof.Georg Sava gibi önemli piyanist-pedagoglarla çalıştı ve onlarla müzik fikirleri paylaştı.

Dalkılıç, yüksek lisans çalışmaları süresince Ahmed Adnan Saygun’un eserlerine ağırlık verdi. Bestecinin birçok piyano eserini repertuarına aldı, seslendirdi. Bu çerçevede, Saygun’un solo piyano eserlerinden oluşan ve bestecinin 1990 yılındaki ölümünden önce tamamladığı son eseri Op.76 Piyano Sonatı’nın ilk seslendirmesini de içeren CD kaydı 2000 yılı başında BMP etiketiyle yayınlandı. Ahmed Adnan Saygun’un 100. doğum yılı olan 2007’de BMP tarafından yeni bir kapak ve kitapçıkla ikinci kez basımı gerçekleştirilen CD’sinin yanı sıra sanatçı, yine Saygun’un Op.34, 1. Piyano Konçertosu’nu (BMP), Muammer Sun’un ilk kez bir CD’de seslendirilen piyano solo için dört defterden oluşan „Yurt Renkleri“ Albümünü (BMP ve KALAN), Cemal Reşit Rey’in Piyano ve Orkestra için ‚Bir İstanbul Türküsü üzerine Çeşitlemeleri’ni CD’ye kaydetmiştir.
 

Hande Dalkılıç’ın en son Ulvi Cemal Erkin’in tüm solo piyano eserlerini yorumladığı CD’si ise KALAN etiketiyle piyasaya sunulmuştur. Sanatçının dünya prömiyerini yaptığı Saygun’un Op.76 Piyano Sonatı ve diğer kayıtlarında olduğu gibi Türk bestecilerinin bazı yapıtlarının ilk icralarını gerçekleştirmesi, onun özenle biçimlediği mesleki çizgisinin bilinçli yönelimine işaret etmektedir.

Hande Dalkılıç, yurt içinde ve yurt dışında Almanya, Bulgaristan, Etiyopya, Fransa, Güney Afrika, İngiltere, İsrail, İsviçre, İtalya, Kanada, Kenya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Mısır, Pakistan, Polonya, Romanya, Tunus, Ukrayna gibi ülkelerde yaptığı solo resitaller ve oda müziği konserlerinin yanı sıra Camerata Salzburg’un da içlerinde yer aldığı yabancı orkestralar ile, Türkiye’deki tüm devlet senfoni orkestraları ve özel orkestralarla konserler gerçekleştirmiş, özellikle konser programlarında Türk bestecilerinin eserlerinin de yer almasına özen göstermiştir.

Sanatçının katıldığı önemli festivaller arasında 34. Uluslararası Sofya Müzik Festivali, Uluslararası Kartaca Festivali (Tunus 2002), 18. ve 22.Uluslararası Ankara Müzik Festivali, 5. Uluslararası Antalya Piyano Festivali, 9.ve 14. Uluslararası Bellapais Festivali ( K.K.T.C.), D-Marin Turgutreis 5.Uluslararası Klasik Müzik Festivali ve 27.Uluslararası Ankara Müzik Festivali yer almaktadır.

Mart 2006’da doçent ünvanını alan ve halen Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Piyano Ana Sanat Dalı’nda görev yapan Dalkılıç solistlik kariyerini yurt içinde ve yurt dışında yaptığı resital ve konserlerle birlikte radyo ve TV yayınlarıyla sürdürmekte, virtüozitesini oluşturan güçlü teknik, derinlikli ve özgün yorumları her geçen gün daha geniş bir kitleye ulaşmaktadır.
  1. Hinterlasse einen Kommentar

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: