Egzersiz ve Vitamin

Günlük işlerimizi yaparken vücut performansımızın yüksek olması için çeşitli vitaminler alırız. En popüler olanı ise C vitaminidir. Fazlasının yarar, azının zarar olduğunu düşünerek çok yüksek miktarda C vitamini almaktayız. Ülkemizin mevsim koşulları göz önüne alındığında her mevsim için C vitaminini doğal yollarla karşılayabileceğimiz besin maddeleri mevcuttur. Yeter ki bu besin maddeleri, doğru ve dengeli miktarlarda hazırlanmış şekillerine dikkat edilerek tüketilsin. C vitamini gibi diğer vitaminler de insanlara enerji vermezler vitaminler sadece vücut çalışmasını destekleyici önemli maddelerdir.

C vitamininin yararları

       * Demir emilimini artırır.
       * Vücuda giren virüslerin hareketliliğini azaltmakta ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirmektedir.
       * Yaraların kapanmasını sağlayan enzimlerin oluşumunda etkilidir.
       * Demir, kalsiyum, A, B, E vitaminlerinin vücutta daha iyi kullanılmalarını sağlar.
       * Damar içi hücrelerin yapısını koruyarak koroner kalp hastalığı oluşum riskini azaltır.
       * Güneş ve çok güçlü ışıklara karşı gözlerimizi koruyarak katarakt oluşumunu geciktirir.
       * Kanserle savaşta en etkin maddelerden biridir.
       * Kılcal damar yapısını kuvvetlendirir.

C vitamini yetersizliğinde

       * Enfeksiyonlara karşı direncin azalması,
       * İştah azalması,
       * Yaraların iyileşmesinde gecikme,
       * Diş eti şişmesi ve kanaması,
       * Kansızlık,
       * Yorgunluk,
       * Eklemlerde şişmeler,
       * Ateş meydana gelmektedir.

       C vitamini alındıktan en az iki saat sonra ince bağırsak tarafından emilir. Günlük tüketim miktarı 100 mg ile 150 mg arasında olduğunda vücut tarafından yüzde 75’i emilirken alınan miktar 1000 mg çıktığında sadece yüzde 50 kadarı emilebilinmektedir. C vitamini yüksek dozda tüketildiğinde B vitaminini azaltmakta ve bazı toksik etki yapan vücutlarda böbrek taşı oluşmasına neden olmaktadır. Günlük C vitamini alım miktarı sigara içenlerde normal insanın iki katı kadar olmalıdır. Hamileler, sporcular da günlük dozun üzerinde C vitamini kullanabilir. Yetişkinlerde günlük kullanım miktarı 75 mg ile 100 mg arasında olması yeterlidir. Sporcularda günlük doz 250 mg ile 500 mg arasında kullanılabilir. C vitamini diğer vitaminlere oranla çok dayanıksızdır. Onun için tüketim öncesi gıda maddelerinin hazırlanması sırasında titiz davranmak gereklidir. Doğal yolla alınan C vitamini emilimi saf olarak alınan vitaminden daha fazladır. Unutulmamalıdır ki dengeli beslenme programlarıyla günlük vitamin ihtiyaçları rahatlıkla karşılanabilir. Yeşil sebze ve meyveler güzel sofralara…

  1. Hinterlasse einen Kommentar

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: