Pratik yaşa sağlıklı kal


Kısıtlı zamanda sağlıklı yemek pişirmek isteyenlere buharda pişirme önerilir       Yemek pişirmekten ve yemekten zevk aldığı halde zaman darlığından yakınanların sayısı bir hayli fazla. Hele bir de yalnız yaşıyor ve bütün gün yoğun bir tempoda çalışıyorsanız yemek keyfini bir yana bırakıyor, dolapta ne bulursanız onunla yetinmeye ya da eve girmeden dışarıda atıştırmaya alışıyorsunuz. Ailesi olanlar için de durum çok farklı değil. Bu defa devreye hafta sonu pişirilmiş ve stoklanmış – eğer derin dondurucuda korunmuyorsa beklemekten birkaç gün sonra lezzeti kaçan- yemekler, sahanda yumurtalar, kebapçılar ve pizzacılar giriyor. Akşam yemeklerini bu şekilde geçiştirmek zorunda kalan çocuk sahibi kadınlar ve sağlıklı beslenmenin önemini bilenler suçluluk duygusuyla kıvranıyorlardır mutlaka. Buna bir çözüm önerimiz var. Hazırlaması zahmetsiz, lezzeti yerinde ve sağlıklı yemek pişirmeyi bir an önce alışkanlık haline getirin.


Ekstra lezzet 

       Doğu mutfaklarından Avrupa’ya bir armağan olan buharda pişirme, en sağlıklı pişirme yöntemlerden biri. Üstelik, yaygın olarak sanıldığı gibi sadece sebzelerin değil, et, balık, makarna, pirinç, meyve gibi yiyeceklerin pişirilmesinde de kullanılıyor. Et dışındaki bütün bu yiyecekler hem daha hızlı pişiyor hem de içerdikleri besin maddelerinin büyük bir kısmını koruyabiliyorlar. Üstelik suyla direkt temasa geçmeyen yiyecekler sahip oldukları tattan da hiçbir şey kaybetmiyorlar. Gastronomik açıdan buharda pişirilen yiyeceğe ekstra lezzet katmanın birkaç yolu var; örneğin buharı sağlayan suya çeşitli baharatlar ya da aromalı otlar ekleyebilirsiniz. Bu onları daha lezzetli hale getirir. Mutfakta birden fazla avantaj sağlayan bu yöntemi uygulamak için gerekli donanımı da bilmenizde fayda var. Öncelikle suyu kaynatmak için bir tencere ve besinleri koyacağınız yayvan tepsi şeklinde iri delikli bir süzgece ihtiyacınız olacak. Süzgecin üzerine iyi oturan tencere kapağını da unutmayın. Kullanacağınız süzgeç çelikten veya bambudan olabilir. Pişireceğiniz yiyeceği dilimleyerek veya bütün olarak süzgece yerleştirin. Tencerenin dibine bir miktar su koyun (sebze, meyve, balık için az miktarda), süzgeci tencereye yerleştirip, kapağı kapatın. Yemeğiniz pişerken siz de lezzetine lezzet katacak bir sos hazırlayabilirsiniz. Bunlardan en basiti zeytinyağı, limon ve sarımsakla hazırlayacağınız Fransızların meşhur vinegret sosu olabilir. 






       Günün mönüsü
       Pirinç Çorbası
       Balık Buğulama
       Ton Balıklı Piyaz
       Meyve


       Günün yemeği
       Ton balıklı piyaz
       4 – 6 kişilik
       Pişme süresi: 15′
       Hazırlama süresi: 5′


       Malzemeler
       400 gr kuru fasulye
       400 gr konserve ton balığı
       4 yemek kaşığı zeytinyağı
       3 yemek kaşığı limon suyu
       1 demet taze soğan
       1/2 demet maydanoz
       tuz, taze çekilmiş karabiber


       Hazırlanışı
       Akşamdan suda bekletilmiş kuru fasulyeyi tencereye alıp üzerini geçecek kadar su ekleyip kısık ateşte haşlayın. Suyunu süzdükten sonra servis tabağına alın. Konserve ton balığını yaprak yaprak ayırıp fasulyenin üzerine yerleştirin. Limon suyu, ince kıyılmış maydanoz ve zeytinyağını bir kasede çırpıp piyazın üzerine dökün. Taze soğanları ince kıyıp salatanın üzerine serpin. Tuz ve taze çekilmiş karabiberi ekleyerek hepsini karıştırın. Ilık veya soğuk servis yapabilirsiniz.

Şule Şentarlı 

  1. Hinterlasse einen Kommentar

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: