Flavonoidler

Vücuda zarar veren öğeleri etkisiz hale getiren ‚flavonoidler‘ hastalıklara karşı direnci artırıyor

Yeterli ve dengeli beslenme sistemi içerisinde yer alan bazı besinlerin sağlığı geliştirici, hastalık risklerini azaltıcı etkileri bulunmaktadır. „Fonksiyonel besin“ olarak tanımlanan bu besinlerin sağlık üzerine etkileri bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
Fonksiyonel besinlerden biri olan „flavonoidler“ antioksidan özellikleri olan yani vücuda zarar veren öğeleri etkisiz hale getiren bitkisel maddelerdir. Çeşitli flavonoid türleri bulunmaktadır. Kimyasal yapı ve şekillerinden kaynaklanan farklılıklar nedeniyle bu değişik türlerin vücuttaki etkileri de farklıdır. Flavonoidler aynı zamanda meyve ve çiçeklere renklerini veren, çevresel stres faktörlerine karşı bitkilerde koruma sağlayan maddelerdir. İnsanlarda ise flavonoidler; 

Antioksidan aktiviteleri ile „serbest radikal“ olarak adlandırılan ve hücrelere zarar veren maddeleri yakalayarak zararsız hale getirirler.
Bazı durumlarda antibiyotik gibi zararlı mikroorganizmanın fonksiyonunu baskılarlar, böylece virüslere ve bakterilere karşı koruma sağlarlar 

Bağışıklık sisteminin dayanıklılığını artırırlar. Damarları korurlar. 
C vitamininin gücünü artırırlar. 
Vücutta ülser ve ishal gibi hastalıklarda ve romatizmal durumlarda ilaç gibi hareket ederler.

  • Vücutta „histamin“ adı verilen ve alerjik reaksiyonlara neden olan maddenin neden olduğu alerjik reaksiyonların önlenmesini sağlarlar.
  • Vücut için önemli olan enzimlerin aktivitelerini düzenlerler.
  • Kanserli hücrelerin çoğalmasını engellerler. Yapılan çalışmalarda flavonoidlerin akciğer kanseri oranını %50 azalttıkları, tümör hücrelerinin çoğalmasını engelledikleri gösterilmiştir.
    Soğan, elma, yabanmersini, kayısı, armut, çilek, ahududu, pırasa, domates, lahana, brokoli, ıspanak, maydanoz, böğürtlen, vişne, kiraz, erik, siyah üzüm, kırmızı şarap, turunçgiller, yeşil çay flavonoidlerin en yaygın besinsel kaynaklarıdır.

    Çayda bol miktarda
    Siyah ve yeşil çayda kimyasal yapıları farklılık göstermekle birlikte önemli miktarda flavonoid bulunmaktadır. Günlük 4 – 6 fincan yeşil çay tüketimi mide, kolon, meme, sindirim sistemi kanseri riskinde azalma sağlamaktadır.
    Yeşil çayda bulunan flavonoidler emilerek kan dolaşımına geçerler ve çeşitli dokulara giderek içerisindeki bu flavonoidlerin özellikleri sayesinde dokuya özel etki gösterirler.
    Kanserin her aşamasında etki gösteren yeşil çay, kanser hücrelerinin ölümünü sağlar. Vücudun kanser tedavisi için kullanılan kemoterapi ilaçlarına cevabını artırırlar.

    Yabanmersini
    Karadeniz bölgesi dağlarında doğal olarak yetişen çalımsı bir bitkidir. Koyu kırmızı siyah renkli lezzetli meyveleri vardır. İçerdiği flavonoidler sayesinde antioksidan aktiviteye sahip olan yabanmersini özellikle ışığın az olduğu ortamlarda daha iyi görme sağlar, ışığa duyarlılığı artırır, gözün değişen ışık kaynaklarına adaptasyonunu sağlar. Damarlar üzerine koruyucu etkisi bulunur.

    1. Hinterlasse einen Kommentar

    Schreibe einen Kommentar

    Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

    WordPress.com-Logo

    Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

    Twitter-Bild

    Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

    Facebook-Foto

    Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

    Google+ Foto

    Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

    Verbinde mit %s

    %d Bloggern gefällt das: