Doğru besini seçebilmek…

Mesele sağlıklı beslenme olunca, ortaya birçok kural çıkıyor. Mesela et-sebze dengesini tutturuyor olmak ya da bol bol su içmek tek başına sağlıklı beslenme anlamına gelmiyor. Bu konunun en önemli koşullarından biri doğru zamanda doğru besinleri almak. Genel olarak üç ana öğünümüz var. Bunların dışında da atıştırıyoruz tabii ki, ama ölçüyü de kaçırıyoruz bazen. Öncelikle besinlerin metabolizmaya kazandırdığı özellikleri bilmek gerekiyor. Mesela şeker ağırlıklı karbonhidratlar özellikle çikolata, pasta gibi yiyeceklerin insana mutluluk hissi verdiği biliniyor.
Güne reçelle başlamak
       Bu tür besinleri günün ilk öğününde almak güne daha pozitif bir enerjiyle başlatır sizi. Bal, pekmez ve reçel yemek için sabahı seçin. Bu tür besinlerin öğlen saatlerinde de bir miktar alınması akşama kadar sizi idare edecektir. Kahvaltı yapmanın saatini de mümkün olduğu kadar öne çekin. Hatta kahvaltının 10 dakika öncesinde içeceğiniz bir bardak ılık su, sindirim sisteminizi temizleyecek, alınan besinlerin daha iyi emilmesini sağlayacaktır. Protein içeren besinler insana güç veriyor. Öğle saatlerinde fazla ağır olmamak kaydıyla yiyeceğiniz et ve hafif yağlar size hem tokluk hissi verecek hem de güç. Ayrıca sindirimi daha uzun sürdüğünden protein almak için en uygun zaman bu. Akşam yemeklerinizi geç saatlere atmayın. Çünkü akşamları saat 20.00’den sonra beden biraz dinlenmeye çekiliyor. Sindirim yavaşlıyor, tembelleşiyor. Bu nedenle akşam yemeklerini hem hafif şeylerden seçmeniz hem de vücut saatine uygun bir zamana almanız, gecenizin daha iyi geçmesini sağlıyor. Sebze ağırlıklı, az baklagilli bir mönü tercih edin.
       Yemekten önce salata
       Alıştığımız üç öğünü altıya bölüp, tüketirseniz daha sağlıklı olursunuz. Böylece midenizin boş olduğundan şikayet etmez, gereksiz abur cuburları yemek için bahaneniz de olmaz. Asıl önemlisi sindirim için bedeninize çok yüklenmemiş olursunuz. Mideniz de daha az yemenize alışır. Salata ve meyveleri yemeklerden önce tüketmeyi alışkanlık haline getirin. Bol lif ve doğal şeker içeren bu tür besinler sindirim sisteminizi düzenleyecek, hazmı kolaylaştıracaktır. Çay ve kahve haricinde mutlaka 8 bardak su için. 
  1. Hinterlasse einen Kommentar

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: